Algemene voorwaarden

Download algemene voorwaarden in PDF

Klik hier om de algemene voorwaarden te downloaden in PDF formaat.

Parkeerborden Antwerpen (verplicht!)

Vanaf 1 Januari 2016 mogen wij als privé bedrijf geen Parkeerborden meer plaatsen in Stad Antwerpen. Dit wilt dus zeggen dat u deze zelf online dient bij http://www.Antwerpen.be/parkeren.

Hou er rekening mee dat de aanvraag(betaling) 6 werkdagen duurt. In de volgende Gemeentes dient u deze zelf aan te vragen:

  • Wilrijk
  • Hoboken
  • Linkeroever
  • Borgerhout
  • Deurne
  • Ekeren
  • Merksem
  • Berchem
  • Hoboken


Enkele tips bij het zelf aanvragen parkeerborden

  •  Onder de raam waar verhuist moet worden dient u voor de afstand huisnr voor en 2 huisnr’s na aan te vragen.
  • Er enkel aan de overkant geparkeerd mag worden dient u daar het verbod aan te vragen 20m.
  • Altijd vergunning plaatsen van ladderlift aanvragen voor de huisnr van woonst.
  • indien zeer smalle straat dient u voor beide kanten een parkeerverbod aan te vragen(voor doorgaand verkeer.


Belangrijk!

Indien er door nalatigheid geen borden aanwezig zijn kan de verhuis geannuleerd worden en word er de volledige offerteprijs aangerekend of in haalbare situaties een vergoeding van 50€ om dit risico op de firma te
nemen.

Parkeerborden buiten Antwerpen

De borden worden 36uur op voorhand geplaatst en al de nodige vergunning om u verhuis te kunnen uitvoeren worden hiervoor in orde gebracht. In de volgende gemeentes kunnen we u wel van borden voorzien:

  • Lint
  • Kontich
  • Edegem
  • Aartselaar
  • Hove
  • Mortsel
  • Wommelgem
  • Wijnegem
  • Borsbeek
  • Boechout
  • Schelle
  • Hemiksem
  • Niel
  • Rumst


Prijzen

1 Adres: 60€
2 adressen: 100€
3 adressen: 150€

Vergunningen

Plaatsen van lift+verkeersbelemmering,voetpad,fietspad,weg (u dient op de openbare weg altijd een vergunning te voorzien , u kan deze zelf voorzien indien u geen borden wenst)

Belangrijk!

U dient cruciale informatie voor het aanvragen van verkeerborden zo accuraat mogelijk door te geven zoals:

  • de juiste straat+huisnr onder de raam waar verhuist moet worden.
  • er enkel aan de overzijde mag worden geparkeerd.
  • belangrijk: als de straat zeer smal is dient u ook aan de overkant een parkeerverbod aan te vragen.
  • invalide plaats voor de woning aanwezig is

Inpak/uitpak inboedel

Wij kunnen de avond/middag ervoor of de dag zelf u inboedel inpakken. Dit wordt aan start tarief gedaan 110€ / 1ste uur en per bijkomend halfuur 30€
(Klein regio Antwerpen).

Aanbod

  • Verhuisdozen 3€ (min 20 stuks)
  • Kleding dozen 10€ (min 5 stuks)
  • Inpakkarton 50m 30€
  • Noppefolie 50m 30€
  • Plakband 2.50€ per stuk

Tips & voorwaarden

Hoe lang duurt de verhuis?

De duur van een verhuis hangt af van de hoeveelheid en uiteraard van wat er moet verhuisd worden. Ook het aantal mensen dat gaat helpen en het aantal kilometers dat er moet afgelegd worden, beïnvloed de duur.

Sommige mensen verkiezen om zelf alles klaar te maken voor transport, anderen laten dat liever aan onze medewerkers over. U beslist hierover zelf, alles kan.

Hoe wordt de prijs/tijdsduur/cubage berekend?

Deze wordt berekend aan de hand van volgende punten:

  • Locatie laad & los adres
  • Aantal personen
  • Lastige situaties die zijn doorgegeven(elke verhuis heeft zijn eigen werkmateriaal nodig ,indien niet door
    gegeven kan de firma hier niet aansprakelijk voor gesteld worden)
  • Tussenstops (15€) in een straal van 10km
  • Extra werk zoals laden/lossen voor 3de,kringloopwinkel enz…
  • Inventaris doormailen
  • de/monteren
  • Te melden zaken (zie omlaag)
  • Verdiepingen
    Al de verdiepingen vanaf 5de worden berekend in aantal meters (+-3m) per verdiep ,indien u in een zeer hoog 5de
    verdieping(+18m) woont dan word deze aangerekend als een 6de verdiep.
    Alles wat de aantal meters kan beïnvloeden kan u lezen in (wat dient de klant te melden),dit is opgemaakt zodat we u
    de juiste prijs kunnen geven op de juiste gegevens, u kan steeds het aantal meters vragen aan de persoon van de lift.
  • verhuizen via trap
    Er wordt indien niet gemeld op voorhand via mail niet verhuisd via de trap omdat schade toegebracht aan de woning of de goederen
    doordat de verhuisfirma verplicht is goederen via de trap naar beneden te dragen niet verzekerd zijn en dus niet de aansprakelijkheid van de verhuisfirma zijn. Indien de dag van de verhuis blijkt dat de klant de firma niet heeft verwittigd over verhuizingen via de trap kan de klant zelf met de helpers de goederen naar het gelijkvloers brengen waarna de verhuizers ze opladen, en bij het lossen worden de goederen gelost op het gelijkvloers.
    Indien de verhuis wordt geannuleerd omdat de afspraak omtrent verhuizingen via de trap niet wordt voldaan dient de klant het
    volledige bedrag van het gekozen basispakket (opgeteld de eventuele transportkosten indien het team reeds onderweg was naar de
    klant ten tijde van de annulatie) met een minimaal forfaitair bedrag van € 250 onmiddellijk te betalen

 

Graag vragen we u alle details en gegevens van u verhuis door te mailen naar de firma zodat we dit kunnen noteren in onze agenda en rekening mee kunnen houden voor de planning. Telefonisch worden er geen afspraken aanvaard maar enkel informatie gegeven omtrent vragen.

 

Overmacht

In extreme weeromstandigheden(Wind) kan een verhuis boven de 4de verdieping wegens veiligheidsredenen worden verplaatst. Wel worden de uren ter plaatse en rijtijd heen/terug depot in rekening gebracht en deze dienen ter plaatse te worden afgerekend.

Hoeveel personen moet ik voorzien? belangrijk!

Indien u opteert om met twee personen van de verhuisfirma te werken vragen we steeds dat er twee bekwame personen worden voorzien om te helpen. Zeker wanneer er verdiepingen zijn en er met een ladderlift dient gewerkt te worden, deze personen dienen ook een wasmachine of zwaardere meubels te kunnen hanteren.

Indien u geen 2 personen kan voorzien kan u opteren voor 3 of meerdere personen van de firma, zo dient u geen extra hulp meer te voorzien. Wel willen u graag meedelen indien er geen extra hulp aanwezig is er een schadevergoeding zal worden aangerekend.

Zijn parkeerborden nodig?

Bij een verhuis moet er in sommige gevallen parkeerplaats vrijgehouden worden. Dit is door de klant zelf te voorzien of u kunt deze vragen aan de verhuisfirma. U kan de “toestemming tot inname van openbaar terrein” aanvragen op het gemeentehuis bij de technische dienst of soms bij de lokale politie. Indien er wagens gestationeerd staan op u parkeerverbod worden deze getakeld door de lokale politie,wel starten de uren van de verhuisfirma bij aankomst en lopen deze door .(u kan deze onkosten wel terugeisen van de foutieve parkeerder).

Ook Is het zo als we toekomen op de verhuis en u bent niet in regel met de nodige vergunningen en de verhuis niet kan doorgaan vanwege gevaar voor de openbare weggebruikers ,kan de verhuis geannuleerd worden en worden hier kosten/schadevergoeding voor aangerekend (De uren aanwezig op plaats van de verhuis + rijtijd heen/terug depot).

Wanneer de verhuis niet anders dan geannuleerd kan worden zullen de kosten van artikel nr.12 worden aangerekend.

Let wel: Indien wij op de openbare weg stationeren zonder toelating van de gemeente en er valt iets voor, bent U als opdrachtgever zelf volledig  verantwoordelijk en aansprakelijk! Een verzekering zal zich terug trekken! Wij zullen in geen geval medeverantwoordelijkheid dragen!

Demonteren jullie en monteren jullie?

Het de- en monteren kan, indien gewenst, door onze medewerkers gebeuren. Wij zijn vertrouwd met alle gangbare montagesystemen. Ook antieke kasten zijn geen probleem.

Onze mensen zijn op de dag van de verhuis voorzien van het nodige materiaal. Het de- en monteren duurt niet zo heel lang. De duur hangt sterk af van wat en hoeveel er moet gedemonteerd of gemonteerd worden.

Er wordt geen extra prijs gerekend voor de (de-) montagewerken, wel wordt de tijd die hiervoor nodig is in rekening gebracht.
Indien u deze werkzaamheden zelf gaat voorbereiden vragen wij graag het volgende aan u :

  • Kleerkasten dienen te worden gedemonteerd ( in bijzonder de pax ikea kasten)
  • Zet alle grote stukken bij elkaar.
  • Al de schroeven dienen uit de planken gehaald te worden(indien niet eigen risico)
  • Dure en kwetsbare stukken inpakken

Inventarislijst

Graag vragen wij u een inventarislijst zo snel mogelijk door te sturen via mail.
Dit vooral om onze dagplanning zo accuraat mogelijk te kunnen maken en u verhuis netjes te kunnen afwerken,indien deze niet word ingevuld word een schatting van tijd gemaakt op de door u doorgestuurde gegevens van u verhuis.

Indien u beslist zeker weet dat u verhuis niet buiten de offertetijd zal vallen is deze niet nodig. Als de inventarislijst te laat word doorgestuurd kunnen we geen aanpassing meer doen in onze planning. Indien er een 2de keer gereden kan worden word er 50€(onder  oorbehoud afstand) extra aangerekend.

Indien er geen 2keer gereden kan worden door de planning van de agenda kan er na de andere opdrachten of andere dag gereden worden maar word hiervoor de volledige offerte aangerekend.

Indien er niets is doorgegeven kunnen we helaas in sommige gevallen de verhuis niet volledig afwerken (tijdsnood agenda ).

Wat we aan de klant vragen om zo spoedig mogelijk te melden via mail

  • Er een voortuin aanwezig is voor de woning( aantal meters)
  • Obstakels aanwezig zijn voor het raam waar verhuist moet worden.
  • Op uitzonderlijk hoge 5de verdieping woont (standaard 3m per verdiep).
  • Een piano moet worden verhuist.
  • Uitzonderlijke dure voorwerpen
  • Een glazen of zwakke balustrade heeft.
  • De straat een smalle doorgang heeft ( wat vooral een probleem vormt op 1ste verdieping).
  • De ramen enkel een kantel functie heeft (dit vereist extra hulp).
  • Er gedemonteerd en gemonteerd moet worden.
  • Een extra laad/losadres bij komt (beïnvloed de prijs +15€ )
  • Er niet vlak onder de raam kan worden worden opgesteld .
  • De ladderlift op zijpaden moet worden opgesteld
  • Smalle doorgangen
  • Dure voorwerpen (zie verzekering )
  • Via de trap dient verhuist te worden


Standaard Verzekering

Een verhuisverzekering is inbegrepen in de prijs! Wij zijn zowel verzekerd voor schade aan de verhuisde goederen als aan derden. Er is door de verzekering een forfait voorzien van 250 euro ( bij een beschadiging is dit ten laste van de klant ). Ook kunnen we nooit verantwoordelijk gesteld worden voor elektronica.
Dure of kwetsbare voorwerpen dienen te worden beschermt door de klant of via de inpakservice. Indien niet ingepakt en er toch gevraagd word om dit te verhuizen is op verantwoordelijkheid van de klant.

Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor de schade die werd toegebracht door de hulp die u hebt voorzien.

Extra verzekering (op aanvraag)

Onze standaard verzekeringen dekt tot maximaal 12.500 euro, indien de waarde van u verhuis over dit bedrag ligt raden we u aan om een extra verzekering af te sluiten, dit gepaard met inpakservice van de dure materialen. Deze verzekering is op aanvraag en de bijkomende kost zal op basis van de waarde worden berekend

Zijn er kosten wanneer ik een bestelde verhuis annuleer?

Wanneer u een verhuis annuleert nadat er een bevestiging is gestuurd worden er inderdaad kosten aangerekend:

  • Tot 14 dagen voor de verhuis: 30% van de offerte
  • Tot 1 week voor de verhuis: 50% van de offerte
  • Tot 1 dag voor de verhuis: wordt de volledige verhuis aangerekend

Wanneer door uitzonderlijke omstandigheden de verhuis niet kan doorgaan op de afgesproken dag
maar kan verzet worden naar een latere datum, indien deze nog beschikbaar is, worden er geen
kosten aangerekend.

Hoe moet de betaling gebeuren?

De betaling dient in contanten te gebeuren meteen na afloop van de verhuis, dezelfde dag. Wel vragen we u vooraf naar de bank te gaan aangezien de uren blijven lopen tijdens het wachten op de terugkeer van de klant. De factuur wordt u achteraf via mail opgestuurd.

Indien u nog verdere vragen hebt aarzel niet van ons te contacteren.

Algemene vervoer- en verhuisvoorwaarden

Op onze professionele activiteiten zijn de ‘Algemene voorwaarden van de Belgische verhuizers 2008’ van toepassing. ( CMR) Deze vindt u hier aansluitend, wanneer u zich akkoord verklaart met deze offerte verklaart u expliciet de algemene en bijzondere voorwaarden ( cmr ) te hebben gelezen en te hebben goedgekeurd.